Instagram.

Den senaste tiden har jag lyckats låna vänners kamerabestyckade smarta telefoner och läsplattor vid spridda tillfällen och startat ett sporadiskt uppdaterat Instagramkonto.

Jag är inte så hemma på skiten än, men min användare heter "robegarden" och går att söka fram via Instagram, eller så går det att se bilderna på en vanlig dator via den här länken: http://instagram.com/robegarden



Det känns ganska skoj att experimentera med och se vad det går att pressa automatiken i kameran och appen till. Lite frustrerande känns det dock ibland för att jag inte har möjlighet att göra som jag vill, men om jag betraktar det hela som att jag rattar på en lite avancerad engångs- eller polaroidkamera känns det bättre än om jag förväntar mig den kontroll som jag kan få med en riktigt avancerad systemkamera och tillhörande bildbehandlingsprogram som kostar skjortan och femtio.

Jag vet inte när jag kommer att lägga upp bilder nästa gång, eftersom det hänger på att jag träffar någon snäll människa som vill låna ut sin dyra pryl, men håll koll på galleriet om du är nyfiken på kommande bilder.

Inga kommentarer: